Wednesday, May 16, 2012

ÚVODEM

ÚVODEM


ÚVODNÍ SHRNUTÍ

Vítám Vás na mých stránkách o stavbě rodinného domu se stavební firmou Bahal.

Už máme postaveno. Ale úvodem musím říci, že se řadíme k ne úplně spokojeným zákazníkům a to ne z hlediska technologie, ta je fajn (ač já jsem zastáncem cihly :)), ale hlavně z důvodu celkového amatérského jednání firmy Bahal (konkrétně některých jednotlivců, vedení bohužel nevyjímaje) během celé stavby. Jak říkám, vše je jen o lidech. A ti tvoří firmu...
Je to škoda. Dívala jsem se, že stránek o Bahalu vzniká hodně a též jsem si četla některé komentáře na různých diskuzních fórech. Většinou jsou téměř oslavné.. Tak já Vám nevím.. Ne, firmu nechci nijak hanit, část lidí zde určitě funguje a možná to jsou i srdcaři, ale chci popsat náš průběh stavby a zkušenosti a hlavně poukázat na TY OBLASTI, KTERÉ BYSTE SI MĚLI URČITĚ POHLÍDAT, Smlouvou počínaje.
A asi už jsem z nekonečných diskuzí s f.Bahal po více jak 2 letech unavená a také stále doufám, že se to změní, třeba i díky našim zpětným komentářům, které jim dáváme..

Dům se s Bahalem stavil dlouho. Příliš. Průtahy, laxnost, nepříjemné jednání. A mám pocit, že si náš dům Bahal prostě zařadil do krabičky 'PROBLÉMOVÝ' a konec. Komentáře většiny lidí z Bahalu typu '..no jo, Vy jste ta problémová třináctka, tady se po....., co se mohlo..' mluví za vše. (pozn.autora: máme popisné číslo 13).
Ale jestli čekáte nějakou proaktivitu ze strany firmy, snahu o získání naší loajálnosti a zajištění si tak pozitivních feedbacků, tak to se nedočkáte. Spíše naopak.
Myslela jsem si, že jsme dali vedení jasně najevo, co si o firmě jako takové myslíme, co nefunguje, a že už to Bahalu KONEČNĚ dojde a změní styl jednání (veškeré naše komentáře, návrhy na zlepšení a též pozitiva - vše jsme již předali firmě samotné v průběhu stavby a předáváme i nyní), ale nemám pocit, že by se přístup nějak změnil, a mám trochu obavu, že k tomu ani nedojde :(
A popravdě si i myslím, že Bahal všem říká, že na vině jsme my, že jsme problémoví.. Soudím tak nejen z útoků na náš stavební dozor (to byla fakt drzost a vedení a náš projekt mng byl fakt na facku..), ale i na nás samotné, z komentářů lidí z Bahalu a i jejich kooperantů.. 'Bahal říkal, že nám nezaplatí, protože jste mu prej nezaplatili Vy..'.. Kecy v kleci. Takže s odstupem času mám pocit, že si za krachující nefungující kooperanty může Bahal sám. Když jsem viděla jednostrannou Smlouvu o dílo, tak fakt všem doporučuju právníka, i kooperantům!!!


ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ

URČITĚ DOPORUČUJEME !!! (a netýká se jen f.Bahal)
* mít právníka - projít si Smlouvy a veškeré dodatky s právníkem, za to to stojí
* mít svůj stavební dozor, kt.s f.Bahal není nikterak svázán, jinak Vás Bahal opije rohlíkem
* nebát se bojovat, ptát se, nenechat se odbít a ideálně mít vše černé na bílém (často se Bahal vymlouvá, že něco nejde, že jste něco neřekli a pak kvůli jejich chybám, věčným slibům a neférovosti máte jen vícenáklady a zlost.. Takhle to fungovat nemá!)

NESPOKOJENOST
- v kostce: celkový průběh stavby, projekt samotný včetně našeho nezkušeného projektového managera, též není jasné,co vše Bahal zajišťuje a jaké vícenáklady jdou za Vámi (a není jich málo), kooperanti (Bahal vše svádí na ně), řešení problémů, komunikace & styl jednání, průtahy, průběh reklamací po celou dobu stavby + nedovyřešené reklamace, dodatečné vícenáklady pro nás na straně Bahalu, nedotažené věci v domě (hlučnost mezi 1NP a 2NP aj.), řešení věcí na koleni na poslední chvíli, nesestavený jasný časový plán stavby (tj.v určité fázi domu byste měli být VČAS informování, kdy musíte o něčem rozhodnout, nejen při změnách v projektu apod.).. A na webových stránkách mají komentář od nás jako zákazníků, jak je to vše super, ale tohle jsme nikdy neřekli a též jsme několikrát žádali o odstranění tohoto lživého komentáře.. Plus vedení Bahalu jedná takto: Vy za vše platíte, oni by vše od Vás chtěli zadarmo a když odmítnete, tak dokonce dostanete výhružku o neuznání reklamací..

SPOKOJENOST
Ale aby to nebylo zas tak negativní a pominu-li to kolem:
* konečně bydlíme
* spokojenost s některými jejich spolupracujícími firmami na finalizace - jednání, přístup (CAG dveře, JAP schody, Dafe Plast okna..)
* spokojenost s některými jejich pracovníky (Děkuji jim hlavně za pomoc při reklamacích a řešení top problémů - feedback jim osobně předán, feedback jsme dali i těm, se kt.jsme nebyli spokojeni a uvedli důvody a reálné situace..ale nevím, jestli si z toho něco vzali..)
* dlouhodobě prověřená kvalita spolupracujících firem (materiálů) jako Knauf, Stiebel Eltron, Dafe Plast, Rehau..
* technologie a vize myslím dobrá (doufám, že i konečná kvalita provedení - uvidíme)
neokradli nás (Aspoň, že tak. Dodatečné a neočekávané vícenáklady vzniklé v průběhu stavby teď neberu v potaz.)





Průběh celé stavby - časový harmonogram, problémy, komentáře, radostné ódy, vícenáklady, na co si dát pozor, aktuální stav apod. - přidám na stránky co nejdříve. Takže budete mít možnost si udělat vlastní názor. A klidně se ptejte :)

Přeji Vám hezký den a ještě jednou obrovské díky našemu stavebnímu dozoru, právničce a též jednotlivcům z Bahalu, kteří byli ochotní problémy i řešit.

4 comments:

  1. Jaké jsou Vaše zkušenosti po více než roce bydlení v domě Achilles? Neobjevil se nějaký skrytý problém, jaká je vnitřní akustika? Děkuji za odpověď. Jan Řezáč

    ReplyDelete
  2. Dobry den,

    take bych se rad zeptal, jake jsou Vase aktualni zkusenosti s domem Achilles. V katalogu me zaujal navrh varianty Achilles s terasou. Pokud Vam vice vyhovuje odpoved na email, budu rad za odpoved na tomik.moser@gmail.com

    Tomas Moser

    ReplyDelete
  3. Nebylo by na škodu aktualizovat zařízení ve vaší domácnosti? Nebo koupit nový nábytek? https://vsepujcky.cz/company/pujcka7 vám pomůže s řešením tohoto problému. Rychlé online půjčky.

    ReplyDelete